czwartek, 14 listopada 2013

Pierwszy post- powitanie,ogólna charakterystyka bloga,krótkie info.

Witam, nazywam się Karolina Matuszczyk, na moim blogu podejmę temat chorób genetycznych, które mnie fascynują i jest to temat ambitny. Genetyką ogólnie interesuję się już od czasów gimnazjum, co wiąże się z tym, że przychodząc do szkoły średniej wybrałam profil o rozszerzonej biologii,chemii i matematyce. W przyszłości planuję zostać lekarzem. Bloga tworzę w ramach pracy domowej z informatyki, tematy szczerze mówiąc niezbyt przypadły do mojego gustu, lecz ze względu na moje dosyć nietypowe zainteresowanie postanowiłam zmierzyć się z blogiem o takiej tematyce!
Ale dosyć informacji o mnie, pora przedstawić jakimi chorobami konkretniej zajmę się na blogu.
Planuję podjąć następujące tematy:
-Zespół Downa
-Zespół Turnera
-Zespół Pataua
-Zespół Edwardsa
-Zespół kociego krzyku
-Zespół Wiliamsa
-Hemofilia
-Mukowiscydoza
-Anemia sierpowata
Przy okazji tych chorób na pewno w mniejszy sposób nawiążę do innych ciekawych schorzeń.

Dzisiaj, aby nie tracić czasu zamieszam już ogólną definicje chorób genetycznych. Dla laika może być to dość trudne do zrozumienia, jednakże biologia to nic prostego i trzeba się przyzwyczajać do ciężkich nazw itp. itd.

Choroby genetyczne to(bardzo ważna informacja, zawsze będzie podkreślona, takie ułatwienie :D):
Grupa chorób wywołana mutacjami w obrębie genu lub genów, mających znaczenie dla prawidłowej budowy i czynności organizmu. Choroby genetyczne są chorobami przekazywanymi z pokolenia na pokolenie. Są to też choroby powstające na nowo na skutek zmian i zaburzeń w mechanizmach przekazywania cech dziedzicznych. Te nieprawidłowości mogą być przekazywane potomstwu jako choroby dziedziczne. Jednym słowem, choroba genetyczna może mieć swój początek – na skutek sprzężenia się różnych czynników – w każdej chwili u każdego z nas.


         1.Przykład osób z zespołem Downa                                       2.Tabelka dolegliwości spowodowanych mukowiscydozą



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz